Drukner i sex – Amor.no!

Bikini modell - havutsikt - Amor.no

Vi drukner faktisk i sex, det er veldig stor fokus på det, det har man sett gjennom årene.

For noen år tilbake så var det veldig merkelig å se nakne mennesker på tv, reklame eller sexleketøy på nett. Nå er det stikk motsatt. Hvis man ser på tv, og det kommer en reklame for såpe, sjampo, sexleketøy eller noe lignende, så skal man ikke se bortifra at man får se brystene eller bakdelen av den eventuelt kvinnen som står der og såper seg inn. Da er man inne på sexifisering. Sex selger, om det så er musikkvideoer, slankeprodukter eller andre saker og ting man kan forbinde med sex. Selv om nordmenn og alle andre mennesker i verden for den saks skyld er så fiksert på dette med sex og nakenhet så betyr ikke det at det skal være en dårlig ting.

 

For sex og nakenhet er noe veldig naturlig i seg selv, til en viss grad.

Det er så klart ikke så naturlig å vise det på tvskjermene over hele landet, men slik er det uansett. Overalt hvor du går, ser på tv eller går i en butikk så finner du alltids noe som minner deg om sex. Om det så er en utstillingsdukke de ikke har kledd på, en plakat som er i gatene i byen eller andre steder – ja, overalt er det sex. Om ungdommen blir påvirket så tror jeg ikke det. De er jo oppvokst med det. Barn i dag vil oppleve enda større fiksering på sex enn det kanskje foreldrene og besteforeldrene gjorde. Det er veldig normalt at ungdommen eksperimenterer i en ganske tidlig alder. Mange unge, spesielt jenter, blir påvirket til å gå i dristige klær, høyhelte sko og kanskje en god del sminke. Sexy undertøy eller kostyme kjøpt fra Amor. De stiller gjerne ut en veldreid modell i lett undertøy og setter det i utstillingsvindu slik at alle kan se og gå forbi det. Hadde dette vært for noen år tilbake så hadde dette blitt sett veldig rart på, men det gjør det ikke i våre dager. Hvorfor? Vel, samfunnet er blitt så vant til det at det er ingenting som sjokkerer lenger. Da vi var små, 2.klasse, visste vi knapt hva ordet betydde, nå vet alle barn som har begynt å prate hva det er. Man ser sjeldent en musikkvideo uten at det er noe sex med i bildet. Som regel inneholder ganske mange filmer noen sex-scener og mange reklamer inneholder lett kledde damer og menn som reklamerer for boxershorts eller parfyme eller noe lignende. De går rett og slett og presenterer sexualiteten i Norge, og når man går så utfordrene kledd så byr man litt på seg selv, altså, hvis en gutt kommer bort til en slik jente og han prøver seg på henne så kan det ha mye på klærne å si. At hun byr på seg selv ved måten hun kler seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *